.

 


 
 
 
 
 
 
 
 






 

.

תסמונת

התסמונת מורכבת משלושה ביטויים מרכזיים:

היסח - דעת - הילד מתקשה להתמיד בפעילות של למידה, הקשבה, משחק. הריכוז שלו מופר בקלות על-ידי צלילים, ריחות, מראות או כל גירוי שמתערב בעשייה שלו.

פעלתנות-יתר - הילד מתקשה לשבת במקום ונמצא בתנועה קדחתנית מתמדת

אימפולסיביות - תגובות הילד (תנועות, תשובות, התנהגות) פזיזות, ללא שיקול דעת וללא תכנון. נוהגים לזהות שלושה טיפוסים של ad/hd

בראשון, הסימנים הבולטים הם קשיי קשב וריכוז ללא תנועתיות יתר

בשני, קיים דגש על פעלתנות ואימפולסיביות מופרזות ללא היסח דעת בולט.

בסוג השלישי מופיעים כל הביטויים, היסח-דעת, פעלתנות-יתר ואימפולסיביות. רוב הילדים שסובלים מ-AD/HD שייכים לקבוצה שלישית זו.

קיימות רשימות רבות המתארות את דרכי ההתנהגות של ילדים שסובלים מ -ad/hd. הביטויים אינם ייחודיים להפרעות קשב ותנועתיות-יתר והם נצפים גם בקרב ילדים עם מינון גבוה שלשמחת חיים, עם טמפרמנט סוער, ועוד. "בגיל 4 כל הבנים נראים כמוכי ad/hd" ציינה רופאת ילדים ידועה. החשד לקיום ad/hd עולה רק כאשר ההתנהגויות מופיעות בתכיפות גבוהה וכאשר הילד אינו מסוגל לשלוט בהן.

אבחון ה-ad/hd הוא מלאכת הנירולוג, הרשימות משמשות רק כמדדים לאיתור ראשוני של החשד לקיום ההפרעה

אחת מהרשימות הרבות:

מרבה להתנועע ולהתפתל על כסאו
מתקשה לשבת לאורך זמן
דעתו מוסחת בקלות
מתקשה לחכות לתורו במשחקי חברה
מרבה להקדים את התשובות לשאלות
מתקשה לעקוב אחר הוראות
מתקשה להתמיד במילוי משימה
מרבה לעבור מעשייה שלא הושלמה לפעילות אחרת
מתקשה לשחק בשקט
מרבה לדבר
מרבה לקטוע או להתפרץ לדברי אחרים
מתקשה להקשיב
מרבה לאבד דברים הכרחיים למילוי משימה
מעורב לעתים קרובות בפעילויות מסוכנות מבלי לשקול את תוצאותיהן האפשריות



.
ד"ר אילנה מודלינגר
Copyright ©
הבאפרקביתקודם