.

 
 
 
 
 
 
 
 
 






 

.

לחיות עם הפרעת קשב ופעלתנות-יתר

Eileen Bailey, אם למתבגר שסובל מ-ad/hd ומנהלת של האתר ADDhelpline לקטה צרור בקשות שתלמידים עם ad/hd מעלים בפני מוריהם.

12 הדברים שתלמידים עם ad/hd היו רוצים שהמורים שלהם יידעו.

1 - אני באמת שוכח דברים, אני לא מנסה להתחכם, להתחצף או להתנשא. אני פשוט לא תמיד זוכר. המיתוס ש"אם זה חשוב אז זוכרים" הוא פשוט מיתוס.

2 - אני לא טיפש

3 - אני באמת מכין את שיעורי הבית. אני מאבד בקלות ניירות, או שוכח אותם בבית או לא מסוגל למצוא אותם כאשר אני זקוק להם. הכנת שיעורי בית במחברת עדיפה לי משום שמחברות לא הולכות לאיבוד בקלות רבה כל כך. קשה לי לעקוב ולשמור על דפים בודדים. (פעם אמא שלי מצאה את שיעורי הבית שלי - לאחר שהלכתי לבית-הספר - בארגז הלחם.)

4 - אם אני חוזר ושואל שוב ושוב את אותה שאלה או שואל שאלות רבות זה לא מתוך יהירות. אני משתדל להבין וליזכור את דבריך. אנא, תהיה סבלני ותעזור לי.

5 - אני מנסה להצליח. אני נאבק עם השיעורים במשך שנים רבות וזה מתסכל אותי. המטרה שלי היא לעשות כמיטב יכולתי ולסיים את הכיתה הזאת בהצלחה.

add - 6 זה לא תירוץ. ה-add קיים ומשפיע תהליכי החשיבה שלי. הייתי רוצה להיות "נורמלי", להיות מסוגל ליזכור ולעבד מידע במהירות. אני לא נהנה להיות "שונה" ונלעג בשל שונותי.

7 - כדי להצליח אני זקוק לעזרתך. לא תמיד קל לי לבקש עזרה ולפעמים הבקשה גורמת לי להרגיש טיפש. אנא, היה סבלני עם ניסיונותי ותציע לי את עזרתך.

8 - אנא, תשתדל לשוחח אתי בפרטיות על התהנגויות או מעשים שגויים שעשיתי. בבקשה,אל תשפיל, אל תעליב אותי ואל תציין את חולשותי לעיני כל הכיתה.

9 - אני מיטיב לתפקד עם תוכנית מפורטט וכאשר ברור לי מה אתה מצפה ממני. אם עליך לשנות את התוכנית אנא, עזור לי להסתגל . אני מתקשה להתאים את עצמי לשינויים. מבנה  והנחייה הם בנות הברית הטובות ביותר שלי.

10-אני לא אוהב לקבל "הקלות טכניות". אנא, אל תרבה להזכיר אותן ותעזור לי להצליח עם הכי פחות משיכת תשומת לב ל-add שלי.

11 - תלמד על ad/hd. קרא את המידע ותברר כיצד ילדים עם ad/hd לומדים ומה יכול להקל עליהם.

12 - תזכור תמיד שאני אדם עם רגשות, צרכים ומטרות והם חשובים לי כשם ששלך חשובים לך.

עולמו של ה- ADDer הבוגר

Bob Seay מתאר ברגישות ובהומור את עולמו של ה- ADDer הבוגר

"אתה מכיר את ההרגשה כשאתה נשען אחורה על הכיסא והוא עומד ליפול?..אני מרגיש ככה כל הזמן!"

מתוך: Living on the Edge of Distraction: What it's like to have ADD

.Short takes. Quick cuts. Channel surfing. Restlessness. Anxiety. High stim
?Feeling wired? Or do you have Attention Deficit Disorder, the Yuppie Flu of the '90s
Wired 2.06: Interrupt-Driven By Evan I. Schwart

מפי הקטנים..
תלמיד כיתה א' נכנס לחדר הרופא לאחר שנטל לראשונה ריטלין. "אני מבין איך זה עובד", הוא מודיע. "אתה מבין?" שואל הרופא. "כן" משיב הילד. "זה ניקה לי את האוזניים. עכשיו אני יכול לשמוע את מורה".

תלמיד כיתה ג' מספר לרופא שהריטלין מאפשר לו לשחק כדורסל."עכשיו, כשזורקים לי את הכדור אני רץ לסוף האולם, ואם אני מסתכל למעלה, אני רואה שיש שם סל. לפני כן, בגלל כל הצרחות, אף פעם לא ראיתי את הסל." מתוך Life in Overdrive

קובץ של סיפורים אישיים
Life with Attention Deficit Hyperactivity Disorder ( ADD / ADHD AD/HD ) -Personal Stories


.
ד"ר אילנה מודלינגר
Copyright ©
הבאביתפרקקודם