ליקויי למידה
עמוד הבית על האתר המחברת מפת האתר כתבו לי


.

 
 
 
 
 
 
 
 
 






 



.

סגנונות למידה


סגנון קוגניטיבי - Cognitive/Learning Styles

הדרך  המועדפת על האדם  לעבד  ידע, לחשוב, ליזכור ולפתור בעיות. השליטה בסגנונות  רבים  משפרת את  תהליכי הלמידה.

ארבעת הסגנונות המוכרים ביותר הם - סגנון הלמידה המוחשי לעומת המופשט   Concrete and abstract

הלמידה הפעילה ולעומת הרפלקטיביתActive and reflective

Barbe W.B Swassing R.H פיתחו תיאוריה על בסיס תורתה של מונטסורי שמעמידה את עדיפות הלמידה על הערוץ התפיסתי - חזותי, שמיעתי, תנועתי - המפותח יותר אצל הלומד.

Bernice McCarthy מזהה בשיטתה Mat system ארבעה טיפוסים

ה-Innovative Learner מיטיב ללמוד כאשר לתכנים יש משמעות אישית עבורו ומעדיף למידה שיתופית, סיעור מוחות ותכנים שמשתלבים בניסיון האישי שלו וניתנים ליישום בחיי יום יום.

ה-Analytic Learner מעדיף לרכוש מידע עובדתי להעמקת ההבנה של מושגים ותהליכים. הלומד האנליטי מיטיב ללמוד על בסיס מקורות מידע כתובים לבד והרצאות של מומחים.

ה-Common Sense Learner מעוניין לדעת "כיצד עובדים הדברים" ומיטיב לרכוש מידע על דרך הפעילות, העשייה.

Dynamic Learner הלומד הדינמי מעדיף לגלות  בכוחות עצמו את המידע. הוא מיטיב לתפקד בלמידה עצמאית ונהנה מפעילויות הדמייה ומשחק תפקידים.





ד"ר אילנה מודלינגר
ליקויי למידה
הלמידה במאה ה-21
t © האוניברסיטה העברית
פרקבית